I toppen af kategorien "Lakrids" på Amazon og stærk forøgelse af omsætning

Hvem er Sv. Michelsen?

Den kongelige Hofleverandør, Sv. Michelsen, er en af Danmarks ældste producenter af håndlavet chokolade. Kvalitet, udsøgte ingredienser, Fairtrade-certificering og fremragende håndværk kendetegner denne gamle familieejede virksomhed. Sortimentet er siden udvidet til også at inkludere de populære dragerede lakridskugler – glutenfri lakrids overtrukket med lækker chokolade og lakridspulver. 

Hvorfor?

Efter en periode med begrænset succes på Amazon indledte 
Sv. Michelsen et samarbejde med be-ahead for at udfordre deres businesscase for salg på Amazon. 

Hvordan?

Sammen formulerede og implementerede vi en langsigtet salgsstrategi med fokus på positivt at påvirke Amazons algoritme. Forbedring af produktbeskrivelser og aktiv indsamling af anmeldelser blev det første skridt, idet disse er parametre, som algoritmen vægter højt. Dette, sammen med en velovervejet pris- og leveringsstrategi, banede vejen for et stort julesalg. 

Climate Pledge Friendly

Amazon har sit eget produktbadge “Climate Pledge Friendly”, som skal hjælpe forbrugerne med at handle produkter, som er produceret efter ansvarlige forhold. Det badge har Sv. Michelsen opnået på udvalgte produkter, hvilket har betydet markant flere “gratis” visninger og gavnet brandets awareness på platformen. Det har også betydet, at produkterne bliver vist på lagt flere organiske pladser.

Resultat

En intens annonceringskampagne i fjerde kvartal tiltrak mange tusindvis af besøgende til Sv. Michelsens produkter og brand store. Dette førte til positive anmeldelser og imponerende salgstal. Det store julesalg har ikke kun øget brandkendskabet, men også genkøbsraten betydeligt, således at det daglige salg nu er stærkt forøget ift. sidste år. Strategien har vist sig effektiv, og Sv. Michelsen ser nu Amazon som en vigtig kanal for at fremme eksporten og er åben for yderligere skalering.