Sprout World's budskab om bæredygtighed spredes globalt via Amazon

Hvem er Sprout World?

Tilbage i 2013 fik en gruppe DTU-studerende til opgave at designe fremtidens kontor. De valgte at fokusere på blyanter og udviklede den første blyant med et frøkapsel, der kunne plantes ud, når blyanten var blevet for kort til at skrive med. I dag sælges blyanten i hele verden med særlig fokus på at sprede det bæredygtige budskab om brug og genbrug.

Hvorfor?

Sprout World ønskede at komme ud i verden med deres bæredygtige budskab og så Amazon som en potentiel salgskanal. I 2019 lancerede Sprout World deres blyanter på Amazon i USA og Europa, og i 2021 fulgte Sprout Eyepencils.

Afspil video

Hvordan?

I et nært samarbejde med be-ahead opfylder Sprout i dag alle de ønskede krav for, at Amazons algoritme “kommer forbi”. De fleste af Amazons salgsprodukter anvendes, der indsamles anmeldelser, og de bedste annoncepladser købes. Med denne disciplin sikres et betydeligt salg, gode kundeanmeldelser og topplaceringer i relevante kategorier. 

Resultat

Sprout World har i dag haft over 800.000 visninger af deres produkter på Amazon, solgt over 100.000 produkter og har været “Amazon’s Choice” i makeupkategorien med Sprout Eyeliner.