Sanita firedobler omsætning med varekortoptimering og Amazons Sponsored Brands kampagner

Hvem er Sanita?

Sanita er en dansk virksomhed, der producerer og sælger træsko til kvinder og mænd. De har fokus på bæredygtighed, kvalitet og mode i deres designs. Sanitas træsko anvendes til professionel- og hverdagsbrug. Virksomheden har solgt sine varer direkte til Amazon i en årrække (Vendor). 

Hvorfor?

Efter flere år hvor Sanita solgte sine varer direkte til Amazon (Vendor), ønskede Sanita at tage større ejerskab og kontrol over salget på Amazon. Dette resulterede i, at de nu ville kombinere salget til Amazon som både Vendor, men også selv sælge sine varer direkte til forbrugerne på Amazon (Seller). 

Afspil video

Hvordan?

Virksomheden henvendte sig til be-ahead med ønsket om at få en partner, der kunne hjælpe dem med at få samlet og optimeret deres produktvarekort på Amazon i Europa. Der skulle danne grundlag for den salgsstrategi, som de ville eksekvere på som Seller med en full-funnel marketingstrategi.

Resultat

I dag ejer Sanita kontrollen over størstedelen af sine produkter på Amazon i Europa. De sælger i dag selv deres produkter på Amazons platform i Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien og UK. De har haft en betydelig salgsfremgang som Seller og sideløbende kørt kampanger, der støtter deres tredjepartssælgere på Amazon.