Nordic Roast gik fra 2 til 9 markeder på 1 år

Hvem er Nordic Roast?

Nordic Roast er en dansk fødevarevirksomhed, der producerer Chai latte pulver i en bred variation af forskellige smagsnuancer. En kombination af ingredienser af høj kvalitet, god smag og et stilfuldt design har allerede gjort Nordic Roast til en succes i Norden. 

Hvorfor?

Nordic Roast havde en skæv opstart på Amazon og deres konto var blevet lukket.  Virksomheden ønskede en revurdering af platformens potentiale. Skulle Amazon være den online kanal, der skulle være med at løfte Nordic Roast internationalt? Det krævede en analyse af produktets hidtidige rejse på Amazon, produktets reelle potentiale set ift. bl.a. efterspørgsel, konkurrenter, pris og anmeldelser.

Hvordan?

Be-ahead fik genåbnet kontoen. En målrettet strategi for indsamling af anmeldelser, et opdateret varekort med SEO-optimeret varekort, nye billeder og videoer skulle sætte skub i salget og dermed produktets placering på Amazon. Med en markedsføringskampagne, målrettet imod at skabe opmærksomhed omkring produkterne, blev Nordic Roast eksponeret bredt på Amazon.

Resultat

I dag har Nordic Roast over 900 gode anmeldelser på deres produkter på Amazon i Europa. Med en omsætningsfremgang på over 200% på de markeder Nordic Roast tidligere havde solgt på, er 6 nye markeder tilføjet. Nogle af disse markeder har vist sig at have et stort potentiale for Nordic Roast produkter. Annoncering er tilrettet til hvert enkelt marked og bidrager til vækst og øget brandkendskab i Europa. I en række lande er Nordic Roast blevet et “Amazon´s Choice” produkt.