Om be-ahead

Vores eventyr med e-handel startede tilbage i 2007, da vores to founders grundlagde virksomheden E-shoes, der som navnet antyder, solgte sko online.

Vi har lært af vores fejl

Vi har lavet alle børnehave-fejlene, som Amazon straffer, så I ikke behøves gøre det. Vi har solgt tusindvis af varer på Amazon, snakket med tusindvis af Amazon kunder, oprettet tusindvis af nye produkter været rundt i alle afkroge af platform. Det har gjort, at vi omsatte for et to-cifret millionbeløb.

Be-ahead: Vær foran

Amazon udvikler sig hele tiden: Nye tiltag bliver lanceret, processer igangsættes og Amazon algoritmen ændres. At forstå Amazons tankegang er både interessant og skræmmende – hvis ikke du er up to date, så straffer Amazon dig, og dine produkter ryger ned i Amazons søgemaskine. Det betyder færre impressions og færre clicks. 

Erfaring som virksomhedsejer på Amazon

Vi differentierer os fra de andre Amazon konsulenthuse ved, at vi selv har siddet i jeres sted. Vi ved, hvordan det føles at kigge ind på en markedsplads som Amazon. Vi ved, hvordan det er, når der skal rapporteres videre i teamet, og analysere på ens performance på Amazon.
Derfor kender vi også jeres spørgsmål, tvivler og frustrationer ved at sælge på Amazon, og dem tager vi hånd om.

Vi er med i processen hele vejen

For os er det vigtigt, at vi møder brands i deres proces med Amazon. Det er ikke nødvendigvis alle, som skal have hjælp til alle steps fra oprettelse til annoncering. Derfor sætter vi os altid ned, og lægger en plan for, hvor fokusset skal lægges; om det er salgsstrategi, annoncering eller indsamling af reviews, så er det med udgangspunkt i jeres behov. 

Vores væksteventyr med Amazon startede med sko

Vores eventyr med e-handel startede tilbage i 2007, da vores to founders grundlagde virksomheden E-shoes, der som navnet antyder, solgte sko online. En webshop bestående af store nordiske og internationale brands. Som en del af vækststrategien skulle Danmark indtages, så Norden og derefter skulle resten af Nordeuropa. Efter 5 år var Eshoes klar til at gå ind i Tyskland. Planen var klar: website blev oversat til tysk, tyske kundemedarbejdere, tysk adwords og strategien var forfejlet. Trafikken var massiv, men konkurrencen tilsvarende. 

 

Ny strategi

Drømmen om Tyskland var endnu ikke punkteret, men strategien måtte revurderes – Amazon skulle være den nye eksportstrategi. 35.000 varer blev uploadet til Amazon.de og salget gik i gang fra vores lager i Herlev ved FBM – Fullfilment by Merchant. Kort efter blev vores konto suspenderet første gang af Amazon. Vi havde ikke svaret kundemails indenfor de 24 timer, som Amazon kræver. Blot 2 måneder efter vores oprettelse på Amazon, blev vi midlertidigt lukket igen. Denne gang fordi, at vores fragtleverandør mistede en europalle, så kunderne ikke fik deres varer rettidigt.

 

En analog løsning på et digitalt problem

Indenfor det første halve år var den gal igen: vi blev næsten lukket for tredje gang. Det var Black Friday, og vores lagersystem og Amazons system havde mistet forbindelsen til hinanden. Det resulterede i, at der var blevet foretaget flere ordrer, end vi kunne levere. Vi stod nu med et kæmpe problem, for hvis vi ikke kunne levere ordrerne til kunderne, så ville Amazon endnu en gang lukke vores konto. Så Søren ringede til samtlige leverandører for at høre, om Eshoes kunne købe flere varer. Det lykkedes, men der manglede stadig 12 kunder. Så Søren måtte sætte sig ud i familievolvoen for at besøge de lokale butikker og købe de sidste varer hjem, så alle kunderne på Amazon kunne modtage deres varer. På den måde fik alle kunder, deres varer, Amazon var glade, og vi undgik endnu en nedlukning.

 

Omlæggelse fra FBM til FBA

Det gik ikke længere, at Eshoes skulle være i fare for nedlukning – der måtte ske nogle ændringer. Derfor blev store business planer formuleret, de nødvendige tilrettelser skete i organisationen og fragtleverandøren blev revurderet. Ny integration til Amazon blev udviklet, som medførte, at salget blomstrede på Amazon i Tyskland.

Den erfaring rigere, og med indsigten i hvilke brands, der performede på Amazon, ændrede vi distributionsform for udvalgte varer, nemlig Fullfilled By Amazon (FBA), hvor Amazon varetager distributionen til slutkunden, samt håndterer al kundesupporten. Det gjorde også, at vi kunne godkendes til Amazon Prime, som er Amazon kundeklub. Derefter ekspanderede vi fra Amazon.de til England, Italien, Spanien, Frankrig og Polen, og Amazon blev den største indtjeningskanal for Eshoes med det bedste dækningsbidrag og et lavere Ad spend. 

I 2018 blev Amazon rådgivning vores primære forretning, og den dag i dag, er det med udgangspunkt i ovenstående erfaringer, at vi hjælper kunder med at få succes på Amazon hver dag. 

I dag sidder vi med et team af højtspecialiserede Amazon entusiaster, der elsker at gå i detaljen og forstå teknologien, dataen og logikken. Vi har selv solgt tusindvis af varer på Amazon, talt med tusindvis af Amazon kunder, oprettet tusindvis af nye produkter og været rundt i de fleste afkroge af platformen.

“I dag sidder vi med et team af højtspecialiserede Amazon entusiaster, der elsker at gå i detaljen og forstå teknologien, dataen og logikken.”

Det praktiske

Da vi udvidede teamet i 2021 rykkede vi fra Herlev til Store Kongensgade midt i København, og her sidder vi stadig den dag i dag. Vi ligger centralt midt i København tæt på parkeringshus og offentlig transport. Du er meget velkommen til at kontakte os og kigge forbi til en kop kaffe. Så kan vi tage en snak om jeres muligheder og potentiale på Amazon.