Case: Sådan fik Sprout succes på Amazon

Sprout havde ikke fundet den rigtige opskrift på, hvordan de skulle sælge på Amazon. Da virksomheden, der sælger blyanter, som kan plantes efter brug, henvendte sig til be-ahead første gang, havde de allerede forsøgt sig uden held med hjælp fra et større amerikansk bureau.

Vi hjalp Sprout med at lægge en plan for eksport, salg og marketing på Amazon. Resultaterne taler for sig selv – se videoen, og få opskriften på, hvordan Sprout efter en periode nåede op på en omsætning tre gange så stor i én enkelt måned på Amazon end et helt år på deres egen webshop.

Hvad gjorde vi?

1: Søgeordsanalyse: Vi lavede en søgeordsanalyse, der skulle fortælle os, hvilke ord kunderne søger på, når de skal finde frem til Sprout. På den måde kunne vi optimere de enkelte varekort.

2: Visuelt materiale: Det er vigtigt med gode billeder på Amazon – og helst billeder, der viser en lifestyle-situation.

3: FBA: Vi fik alle Sprouts varer lagt på FBA. Det betyder, at Sprouts kunder kan få leveret med Prime, hvilket gør en kæmpe forskel i algoritmen.

4: Brandregistrering: Når du er registreret som brand, kan du bygge en brand store. Det giver kunderne en bedre fornemmelse af dit brand, og det gav Sprout mulighed for at få fjernet kopister.

5: Annoncering: Det er lige så vigtigt her, som på Google eller Facebook. Derfor var der behov for en dedikeret indsats på annonceringsdelen, for at sikre Sprout en plads på side 1.

Vil du også i gang med at sælge på Amazon? Send en mail på soren@be-ahead.dk, så giver vi dig et overblik over mulighederne.

Posted on

maj 15, 2019