Sanita tager kontrol over sit varemærke og sætter omsætningsrekord på Amazon

Hvem er Sanita

Sanita er en dansk virksomhed der producerer og sælger træsko til kvinder og mænd. De har fokus på bæredygtighed, kvalitet og mode i deres designs. Sanitas træsko anvendes til professionel- og hverdagsbrug. Virksomheden har solgt sine varer direkte til Amazon i en årrække (Vendor). 

Hvorfor

Virksomheden henvendte sig til be-ahead med ønsket om at få en partner, der kunne hjælpe dem med at vækste på Amazon i Europa. Sanita ønsker i dag selv at sælge sine produkter på Amazon i Europa for hermed at kunne styre priserne, kanalen og sikre en gennemsigtighed (FBA). 

 

 

Hvordan

 Be-ahead gennemførte en gennemgribende oprydning af Sanitas produkter på Amazon. Over 1000 unikke produkter på 5 markeder blev samlet, SEO-optimeret på lokalt sprog, nye billeder blev tilføjet og en optimering af Brand webstores sker løbende. Keyword opsamling i annoncering blev igangsat, budstrategier ændret og nye annoncemuligheder aktiveret. I dag er der udråbt klare “vindere” pr. marked for at sikre et vedvarende flow af relevante produkter pr. marked. 

 

Resultater

I dag ejer Sanita kontrollen over størstedelen af sine produkter på Amazon i Europa. De sælger i dag selv deres produkter på Amazons platform, og har de seneste 12 måneder haft en omsætningsfremgang på over 400%. En stor andel af Sanitas salg sker via deres Amazon Brandstore, målrettede Brand kampagner ind til Brandstore sikre en høj konverteringsrate og CTR.